10. června 2022

Oba piloti si během první tréninkové jízdy vyzkoušeli místní podmínky. Na městské trati dlouhé 6,003 km se dnes v Baku museli vypořádat především s větrem. Po většinu závodu jezdci používali pneumatiky se středně tvrdou směsí a ke konci přešli na měkkou směs, přičemž červené byly optimální volbou pro ostré kolo (push lap). Fernando se dostal na páté místo s časem 1:46:571. Esteban se s časem 1:46:917 umístil o pět míst za ním.

 

Během druhého tréninku, kdy začalo ubývat světla a teplota trati klesala, pokračovala dvojice na pneumatikách Pirelli se středně tvrdou a měkkou směsí. Na pneumatikách s měkkou směsí se Španěl dostal na čtvrté místo s časem 1:44:142, čímž stanovil historicky nejlepší třetí sektor. Esteban, který se pravidelně umisťuje v první desítce, skončil devátý s nejlepším časem 1:44:609 a nejrychlejším časem v třetím sektoru.

 

Esteban Ocon:

 

„Celkově to byl pro nás solidní den. V Baku je opravdu potřeba využít tréninkové jízdy a odjet co nejvíce kol. Stejně jako v Monaku je i v Baku klíčové sebevědomí. Hodně získáte, když najdete správné brzdné body. Je to rozhodující. Vypadá to, že vůz je ve formě, aby mohl soutěžit, což potěší. Je na nás, abychom se zítra předvedli.“

 

Fernando Alonso:

 

„Díky větru a rychlé povaze trati jsou zde podmínky často ošemetné. Myslím si však, že jsme měli skvělý pátek a mohli jsme si vyzkoušet některé z našich nových prvků. Před zítřejší kvalifikací musíme ještě doladit svou konfiguraci, ale dnes jsme byli opravdu rychlí. Dnes večer budeme pracovat na tom, abychom toto tempo udrželi i zítra. Na rovince si vedeme dobře. Na tomto typu trati je vše o kompromisu, ale uvidíme, jak si zítra povedeme.“

 

Alan Permane, sportovní ředitel:

 

„S dneškem jsme opravdu spokojeni. V Baku jsme provedli pár změn a zdá se, že vše funguje, jak má. Jezdci jsou se svými vozy pochopitelně spokojeni, i když je třeba hledat ještě několik vylepšení. Oba tréninky proběhly podle plánu a byly poměrně jednoduché. Pracovali jsme na pneumatikách a pochopili, kde musíme být, bez ohledu na množství paliva v nádrži. Velkou roli zde hraje vítr, který v nárazech otřásá i jezdci, jak jsme se sami několikrát přesvědčili. To platí zejména pro poslední dvě kola, která jsou s větrem v zádech velice náročná. Byl to poučný den a my se těšíme na zítřejší kvalifikaci.“