10. března 2022

Po únorovém třídenním testování v Barceloně se tým vydal do dějiště úvodní Velké ceny sezony 2022 mistrovství světa Formule 1 s cílem navázat na pevné základy položené na okruhu Barcelona-Catalunya.

 

Esteban seděl za volantem monopostu v dopoledním tréninku za úmorného vedra v Bahrajnu a ujel 42 kol, zatímco Fernando pilotoval během odpoledního tréninku za soumraku v mnohem chladnějších podmínkách.

Fernando zajel 24 kol, přičemž jeho jízdu po velkou část tréninku limitoval drobný problém. Problém byl identifikován a vyřešen, aby Fernando mohl během poslední hodiny dne strávit nějaký čas na trati pod světly.

 

Zítra se Esteban vrátí do kokpitu A522, aby absolvoval celodenní testování. Fernando se za volant vrátí v sobotu.

 

Esteban Ocon:

 

„Dnes jsem absolvoval půlden na trati a za tu dobu jsme téměř zvládli ujet délku závodu. Bylo dobré si vyzkoušet, jak vůz 2022 funguje na okruhu v Bahrajnu, který se od Barcelony značně liší a má zcela kontrastní podmínky. Dnes jsme se více zaměřili na jednu směs pneumatik, abychom začali chápat její degradaci a přilnavost. Nesoustředili jsme se na plný výkon a stále se při každé jízdě učíme, což je cílem těchto testovacích dnů. Se svou polovinou dne jsem spokojený a zítra se vracím do kokpitu. Doufám, že přidáme další kola a získáme další cenné informace o letošním balíčku.“

 

Fernando Alonso:

 

„Bylo příjemné znovu řídit vůz tady v Bahrajnu. Estebanovi to dnes dopoledne šlo celkem hladce, ale po polední přestávce se vyskytl menší problém s vozem. Odpoledne jsme tedy neabsolvovali tolik kol, kolik bychom si přáli. Přesto jsme se v horkých podmínkách o našem monopostu hodně dozvěděli a vyzkoušeli jsme několik různých věcí s nastavením vozu. To, co jsme se dnes dozvěděli, zužitkujeme zítra a v sobotu.“

 

Pat Fry, technický ředitel:

 

„Zaprvé je skvělé, že se vracíme do Bahrajnu na další fázi předsezónního testování. Nebyl to náš nejpohodovější testovací den. Objevily se problémy, které u testování někdy nastanou, když realizujete takto rozsáhlý program. Zdá se, že porpoising (skákání) vozu je zde menším problémem než v Barceloně, což je jistě zajímavé. Po obědě jsme zjistili problém s vozem, který Fernandovi omezil odpolední testování. Problém se nám podařilo vyřešit, ale samozřejmě bychom byli raději, kdybychom najeli více kilometrů, a dozvěděli se tak o vozu co nejvíce informací, a to se nám dnes trochu nepodařilo. Zítra bude za volantem Esteban, abychom pokračovali v učení a přípravě na první závod. Čekají nás dva náročné dny na trati.“