18. června 2022

Při prvním návratu Formule 1 do Montrealu za tři roky, kdy to byl také první návrat Fernanda a Estebana na okruh Gillese Villeneuva od roku 2018, tým připravoval vozy i jezdce na unikátní, částečně jednoúčelovou dráhu obklopenou vodou.

 

Fernando si při prvním volném tréninku vychutnal čistou jízdu a skončil na třetím místě po slušném kole na středních pneumatikách Pirelli (C4).

 

Zahajovací jízdu Estebana poznamenal nepořádek na trati, který se zachytil do vzduchového kanálku pravé přední brzdy, což způsobilo přehřátí brzd. Po jeho odstranění a následné opravě dílů se mohl Esteban vrátit na trať, aby pokračoval v jízdě.

 

Při druhém volném tréninku oba jezdci začínali na měkkých pneumatikách (C5), a jejich nejlepší časy na kolo byly dostatečně dobré, aby se umístili v první desítce; Fernando na pátém a Esteban na desátém místě.

 

S částečnou vyhlídkou na blížící se déšť – jak hlásily i předpovědi na tento víkend v Montrealu – obě strany garáže zvolily vysoký obsah paliva a tvrdé pneumatiky (C3).

 

Zítra začíná třetí volný trénink ve 13:00 hodin místního času a poté kvalifikace v 16:00 hodin.

 

Esteban Ocon:

 

Je to skvělý pocit být po čtyřech letech zpět v Montrealu a jezdit zde. Dnes to bylo především o tom, abychom se seznámili s tratí a pochopili ji. Je důležité vyladit vůz a co nejlépe jej optimalizovat na trať, jako je tato, a myslím, že jsme pro tento účel dobře využili oba tréninky. V prvním volném tréninku jsme měli trochu smůlu, když se mi v pravé přední brzdě zasekl plastový sáček a ztratil jsem čas, ale i přesto to byl produktivní den. Dnes nás déšť o několik minut nezastihl, ale vypadá to, že zítra bude mokro a možná uvidíme pár změn v pořadí vozů, což může být zajímavé. Z toho, co jsme mohli vidět se zdá, že náš vůz je konkurenceschopný, takže doufáme, že dokážeme co nejlépe využít příležitosti.

 

Fernando Alonso:

 

Myslím, že to dnes pro nás byl další úspěšný pátek. Zdá se, že vůz jel na této náročné trati v Montrealu docela dobře. V Kanadě jsme nezávodili už několik let a je to trochu jiné než v předchozích letech. Například pocit z jízdy po krajnicích je velmi odlišný s vozy s vyšším přítlakem. Celkově to byla dnes dobrá zkušenost. Zdá se, že zítra by mohlo být proměnlivé počasí, proto jsme se snažili získat co možná nejvíce údajů, abychom se připravili na závod.“

 

Pat Fry, technický ředitel:

 

Dnešní pátek byl pro tým poměrně produktivní v obou tréninkových jízdách. Jak jsme očekávali, trať měla zpočátku trochu horší přilnavost, ale jakmile se na ni dostalo dost gumy, hodně se zlepšila a byli jsme schopni postupovat podle našich plánů. Esteban bohužel během jízdy chytil nějaký nepořádek na trati, což u jeho vozu způsobilo přehřátí brzd. Podařilo se nám daný díl vyčistit, abychom jej mohli vrátit zpět na část tréninkové jízdy, a poté během přestávky udělat další úpravy. Fernando si užil bezproblémovější odpoledne a byl celkově spokojenější se základním nastavením od samého začátku a to se pravděpodobně odrazilo i na umístění v časových tabulkách. Esteban se po smůle v prvním volném tréninku dokázal v průběhu dne dostat do tempa. Naše dlouhé jízdy vypadaly poměrně dobře, když oba jezdci jeli ke konci druhé tréninkové jízdy na tvrdých pneumatikách. Budeme pečlivě sledovat počasí, protože předpověď hlásí zde v Montrealu na víkend déšť a v kvalifikaci by mohlo být mokro.