3. února 2022

Tým Alpine F1 s potěšením oznamuje jmenování Pata Frye do funkce hlavního technického ředitele a Matta Harmana do funkce technického ředitele.

 

Toto rozhodnutí je výsledkem nové organizační struktury, kterou jsme začali budovat v listopadu 2021 s cílem maximalizovat výkonnost týmu. Jejich úkolem je přispět k rozvoji výkonnosti vozu, aby bylo dosaženo cílů, které definovali Luca de Meo, generální ředitel skupiny Renault, a Laurent Rossi, generální ředitel společnosti Alpine, a to bojovat o mistrovský titul nejpozději do 100 závodů po vstupu týmu Alpine do F1.

 

Jako hlavní technický ředitel bude Pat Fry dohlížet na všechny technické činnosti v Enstone a bude zodpovědný za stanovení výkonnostního cíle vozu, definování potřebných technických schopností a kompetencí a identifikaci budoucích technologií a přelomových faktorů. Bude rozhodovat o hlavních výkonnostních kompromisech a rizicích a vytyčovat dlouhodobou strategii rozvoje s cílem maximalizovat výkonnost v rámci možností nákladů.

 

Matt Harman, dosavadní technický ředitel, nyní převezme odpovědnost za zajištění výkonnosti a experimentů na trati, strukturování technické organizace a procesů a také za rozvoj talentů a týmů. Bude dohlížet na technické řízení podvozku a do týmu přinese své jedinečné zkušenosti v oblasti technické integrace a vyváženosti mezi podvozkem a pohonnou jednotkou. Mattovy zkušenosti konstruktéra pohonných jednotek pomůže posílit spojení s oddělením motorů v závodě ve Viry a dále optimalizovat integraci pohonných jednotek. Matt v roce 2018 přišel ze společnosti Mercedes, kde strávil 18 let a podílel se na celé řadě projektů v oblasti podvozků.

 

Laurent Rossi, generální ředitel Alpine, říká:

 

„Pat Fry a Matt Harman na pozici technických šéfů v Enstone výrazně posílí tým Alpine F1. Pat je jedním z nejzkušenějších inženýrů ve Formuli 1, zatímco Mattův zápal a odborné znalosti budou rozhodující pro využití plného potenciálu našich závodních vozů, zejména díky jeho jedinečným zkušenostem s kombinací vývoje podvozku a motoru.“