První ročník Rallye San Remo se konal v roce 1928 a v kalendáři Mistrovství světa v rallye se závod udržel od roku 1973 až do roku 2003. Závod se vyznačoval dvojím aspektem: kouzlo italského přímořského města přecházelo ve vyčerpávající úseky nad ním, stejně jako kombinace asfaltových a šotolinových povrchů, které udržovaly jezdce opravdu ve střehu.
Tyto úseky jsou však jako stvořené pro hbité reakce berlinetty s motorem vzadu a v úvodní sezóně Mistrovství světa v rallye 1973 zde Alpine A110 dosáhla slavného vítězství.
Dvě místa na stupních vítězů – včetně vítězství vozu č. 1 Jean-Luca Thériera a Jacquese Jauberta – zpečetila mistrovský titul pro značku Alpine. Necelá dvě desetiletí fungující výrobce tak přesvědčivě překonal své zavedené soupeře.
CESTA K VÍTĚZSTVÍ
Píše se rok 1973 a premiérová sezóna Mistrovství světa v rallye. V okouzlujícím San Remu se sešly tři berlinetty A110, které jsou připraveny zaútočit na náročné úseky táhnoucí se městem.
Dvě z nich se umístily na stupních vítězů, přičemž řidič Jean-Luc Thérier se spolujezdcem Jacquesem Jaubertem zvedli trofej pro vítěze s překvapivým šestiminutovým náskokem před nejbližším soupeřem. Páté vítězství Alpine v této sezóně stačilo k zisku titulu mistra světa tři rallye před koncem.
ČTYŘI MUŠKETÝŘI
Vůz je jen polovinou příběhu slavného mistrovského titulu v rallye, který značka Alpine získala v roce 1973. Skvělý stroj potřebuje skvělé jezdce, kteří z něj vytěží to nejlepší.
Nejvíce bodů získal Jean-Luc Thérier, který v premiérovém ročníku WRC vybojoval tři vítězství, ačkoli trofeje pro jednotlivce se ještě neudělovaly.
Rozhodující vítězství si připsali i jeho týmoví kolegové Bernard Darniche, Jean-Pierre Nicolas a Jean-Claude Andruet, s nimiž tvořil partu „čtyř mušketýrů“ a přivezl do kabin Dieppe vítězné medaile.
Duch outsidera, ale s technickými znalostmi – stejně jako A110 o 50 let později. Nyní je k dispozici v pozoruhodné sérii San Remo 73 na oslavu tohoto slavného vítězství, která je k dispozici v počtu 200 kusů.
Oslavuje barvy vítězství díky novým okouzlujícím livrejím a červené karbonové střeše.