Alpine A524

A524

FORMULE 1

A524

A524 je zcela nový koncept vytvořený pro příští dvě sezóny a vyznačuje se inovativními řešeními, která jsou výsledkem poznatků z předchozích ročníků. Tento odvážný přístup umožní týmu nasadit silnější kurz vývoje v následujících dvou kampaních, než dojde k radikální změně technických předpisů.

Vůz A524 se staví ve dvou závodech týmu BWT Alpine F1 Team. Enstone je srdcem podvozkového týmu a dohlíží na něj technický ředitel Matt Harman. Viry-Châtillon na druhé straně Lamanšského průlivu je základnou týmu BWT Alpine F1 Team pro konstrukci a vývoj pohonných jednotek. Tento závod má na starosti technický ředitel Eric Meignan.

Alpine A524
    • ŠASI

      Šasi modelu A524 je vyrobeno z odlévané skořepiny z uhlíkových vláken a hliníkových voštin.Tým BWT Alpine F1 Team ji konstruuje a vyrábí s ohledem na maximální pevnost a minimální hmotnost. Pohonná jednotka Renault E-Tech 2024 se do vozu instaluje jako plně namáhaný konstrukční prvek. 

    • Zavěšení

      Přední a zadní zavěšení modelu A524 využívá horní a dolní trojúhelníková ramena z uhlíkových vláken. Hliníkové sloupky doplňují standardní hořčíkové disky kol BBS a standardní kryty kol FIA. 

    • Převodovka a hydraulika

      Model A524 je vybaven osmistupňovou poloautomatickou kazetovou převodovkou se zpátečkou, hydraulicky ovládaným systémem „Quickshift“, který maximalizuje rychlost a konzistenci řazení s hydraulicky ovládaným diferenciálem, a hydraulickým přívodem pro ovládání pohonné jednotky, posilovače řízení, DRS a spojky. 

    • Palivový systém

      Palivový systém modelu A524 využívá kevlarem vyztužený a homologovaný pryžový palivový článek, který je vybaven systémem přívodu paliva z vyplachování válců do primárního čerpadla. 

    • Brzdový systém

      Brzdový systém modelu A524 se skládá z karbonových kotoučů a destiček, třmenů a hlavních válců s plně integrovaným systémem elektronicky řízených brzd propojených se systémy řízení energie vozu.

    • Kokpit

      Kokpit modelu A524 je vybaven vyjímatelným sedadlem jezdce z anatomicky tvarovaného uhlíkového kompozitu, šestibodovým bezpečnostním pásem a celou sestavou balastovanou až na 80 kg, stejně jako volantem, který obsahuje pádla pro řazení, pádla spojky, systém DRS a zobrazovací jednotku jezdce.

Alpine A524

Technické specifikace

Max. rychlost
355 km/h
A524 dosahuje maximální rychlosti 355 km/h.
Hmotnost
798 kg
Celková hmotnost vozu A524 je 798 kg, včetně hmotnosti řidiče, kamer a balastních prvků.
Výkon
950+ HP
Výkon modelu A524 je více než 950 koní.

15 000 ot/min

Limit otáček

100 kg/h

Limit průtoku paliva

5 620 mm

Celková délka

ZDVIHOVÝ OBJEM 1,6 l V6
POČET VÁLCŮ 6
LIMIT OTÁČEK 15 000 OT/MIN
PŘEPLŇOVÁNÍ Jedno turbodmychadlo, neomezený plnicí tlak (obvykle 5 barů abs)
LIMIT PRŮTOKU PALIVA 100 kg/h
PŘÍPUSTNÉ MNOŽSTVÍ PALIVA NA ZÁVOD 110 kg maximum
KONFIGURACE 90° V6
VÝVRT 80 mm
ZDVIH 53 mm
VÝŠKA HŘÍDELE 90 mm
POČET VENTILŮ 24 (4 na válec)
PALIVO Přímé vstřikování paliva
MGU-K OT/MIN 50 000 ot/min
MGU-K VÝKON 120 kW max.
ENERGIE REKUPEROVANÁ MGU-K Max. 2 MJ/kolo
ENERGIE UVOLNĚNÁ MGU-K Max. 4 MJ/kolo
MGU-H OT/MIN >100 000 ot/min
ENERGIE REKUPEROVANÁ MGU-H Neomezeno
HMOTNOST Min. 150 kg
POČET POVOLENÝCH HNACÍCH JEDNOTEK NA ŘIDIČE V ROCE 2023 3 ICE/Turbo/MGUH/MGU-K a 2 ES/CU 8 výfuková potrubí motoru
VÝKON V HP CELKEM Více než 950 hp

Naši jezdci

AlpineF1 – Esteban Ocon

ESTEBAN OCON č. 31

Alpine F1 – Pierre Gasly

PIERRE GASLY č. 10

Zažijte něco radikálního

Alpine A524

Objevujte dál

BWT ALPINE F1® TEAM

Naši partneři

PARTENAIRE TITRE

PARTENAIRES PREMIUM

PARTENAIRES OFFICIELS

EQUIPEMENTIERS