Vůz Alpine A470, který byl poprvé představen v roce 2017 po rozsáhlých změnách ve třídě LMP2, byl zkonstruován tak, aby splňoval nové technické předpisy a zároveň překonával své předchůdce.
Vůz A470 byl od počátku rychlý a stal se vítězným strojem, který zvítězil v závodech 24 hodin v Le Mans v letech 2018 a 2019. Vůz A470 získal v sezóně 2018–2019 titul mistra světa a startoval také v kampani 2020. Letos se pak vrátil na trať, stále v ikonické modré Alpine.
Alpine A470
Čísla
Závody: 25
Pole positions: 4
Vítězství: 3
Stupně vítězů: 16
24 hodin v Le Mans
Starty: 5
Vítězství: 2
Stupně vítězů: 4
V8
Normální sání při 90°
GK-428
Gibson Engine
520 hp
Výkon
950 kg
Hmotnost
4 200 cm³
Objem válců
4 745 x 1 895 x 1 045 mm
Rozměry v mm (D x Š x V)
9 000 ot./min
Maximální rychlost
ROZCHOD PŘEDNÍ NÁPRAVY | 1 570 mm |
---|---|
ROZCHOD ZADNÍ NÁPRAVY | 1 550 mm |
ROZVOR | 3 005 mm |
KONSTRUKCE | Voštinová kostra & karoserie z uhlíkových vláken |
KAROSERIE | Karbon/Kevlar |
ZAVĚŠENÍ | Rovnoběžníková náprava typu pushrod, tlumiče PKM |
ŘÍZENÍ | S elektrickým posilovačem |
TYP | Gibson GL-428 |
---|---|
MAZÁNÍ | Suchá vana/vícestupňové olejové čerpadlo |
ELEKTRONICKÁ ŘÍDICÍ JEDNOTKA | Cosworth |
ZNAČKA | Xtrac |
---|---|
TYP | Příčně uložené hořčíkové pouzdro |
ŘADICÍ PÁKA | Pádla na volantu a pneumatické ovládání |
PŘEVODY | 6 + zpátečka |
POSTROJ | Šestibodový bezpečnostní postroj přizpůsobený systému Hans® |
---|---|
PALIVOVÁ NÁDRŽ | Bezpečnostní pryžová nádrž o objemu 63 l s vestavěným rezervním systémem |
DISKY PŘEDNÍCH KOL | 13’’x18’’ |
---|---|
DISKY ZADNÍCH KOL | 13’’x18’’ |
PNEUMATIKY | Michelin 31-71/R18 |
KOTOUČE | Odvětrávané karbonové |
---|---|
ČELISTI | 6pístkové jednodílné |