A523 Formule 1

A523 Formule 1

Hlavní technický ředitel Pat Fry a technický ředitel Matt Harman vedli v Enstonu program vývoje podvozku, který se snaží přes zimu vylepšit, zatímco výkonný ředitel Bruno Famin ve Viry-Châtillon spolupracoval s týmem z Enstone na integraci pohonné jednotky.

Formule 1

Alpine A523

Tým BWT Alpine F1® působí ve Velké Británii a Francii.

 

V Enstone se nachází závod, kde se konstruují a montují podvozky vozu Alpine A523. Již 30 let, nejprve s modelem Renault F1 a nyní s Alpine F1®, pracují v Enstone talentovaní inženýři ve více než 25 odděleních – od aerodynamiky až po validační testy – aby neustále zlepšovali výkon našich závodních vozů.

Na tomto místě sídlí také provozní tým, který poskytuje podporu během závodních víkendů.

 

Viry-Châtillon je domovem nejznámějšího závodu Alpine. Zabývá se konstrukcí, montáží a testováním motorů pro všechny závodní vozy F1. 

A523 Formule 1 – Alpine
    • Podvozek

      Odlévaná samonosná kompozitní karoserie z uhlíkových vláken a hliníku voštinové struktury. Tým Alpine F1® Team ji konstruuje a vyrábí s ohledem na maximální pevnost a minimální hmotnost. Pohonná jednotka Renault E-Tech 2023 instalovaná jako plně namáhaný člen.

    • Zavěšení

      Horní a dolní trojúhelníková ramena z uhlíkových vláken. Hliníkové sloupky doplňují standardní hořčíkové disky kol BBS a standardní kryty kol FiA.

    • Převodovka a hydraulika

      Osmistupňová poloautomatická převodovka se zpátečkou. Hydraulicky ovládaný systém „rychlořazení“ maximalizující rychlost a konzistenci řazení s hydraulicky ovládaným diferenciálem. Hydraulické napájení pohonné jednotky, posilovače řízení, systému DRS a spojky

    • Brzdový systém

      Karbonové kotouče a destičky. Třmeny a hlavní válce Brembo S.p.A s plně integrovaným elektromechanickým brzdovým systémem.

    • Kokpit

      Vyjímatelné sedadlo řidiče z anatomicky tvarovaného uhlíkového kompozitu, s šestibodovým bezpečnostním pásem a celou sestavou se zátěží do 80 kg. Volant integruje pádla řazení, pádla spojky, systém DRS a displej pro řidiče.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE

Výkon

Více než 950 hp

Maximální rychlost

355 km/h

Limit otáček

15 000 ot./min

Hmotnost

796 kg

S řidičem, kamerami a zátěží

Celková délka

5 620 mm

Limit průtoku paliva

100 kg/h

 

ZDVIHOVÝ OBJEM  1.6 l V6
POČET VÁLCŮ 6
LIMIT OTÁČEK 15 000 ot/min
PŘEPLŇOVÁNÍ Jedno turbodmychadlo, neomezený plnicí tlak (obvykle 5 barů abs)
LIMIT PRŮTOKU PALIVA 100 kg/h 
PŘÍPUSTNÉ MNOŽSTVÍ PALIVA NA ZÁVOD Max 110 kg 
KONFIGURACE 90° V6
VÝVRT 80mm
ZDVIH 53 mm
VÝŠKA HŘÍDELE 90 mm
POČET VENTILŮ 24 (4 na válec)
PALIVO Přímé vstřikování paliva
MGU-K ot/min 50 000 ot/min
max.
MGU-K 120 kW
max
ENERGIE REKUPEROVANÁ MGU-K Max. 2 MJ/kolo
ENERGIE UVOLNĚNÁ MGU-K Max.4 MJ/kolo
MGU-H ot/min >100 000 ot/min
ENERGIE REKUPEROVANÁ MGU-H Neomezeno
HMOTNOST Min. 150 kg
POČET POVOLENÝCH HNACÍCH JEDNOTEK NA ŘIDIČE V ROCE 2023 3 ICE/Turbo/MGUH/MGU-K a 2 ES/CU 8  výfuková potrubí motoru
VÝKON V HP CELKEM Více než 950 hp

TÝM

Naši jezdci

Duo 100% Made in France! 

driver

PIERRE GASLY

zjistit více
driver

ESTEBAN OCON

zjistit více

MODELY

Zažijte něco radikálního

A110 R – Alpine

Objevujte dál

PARTENAIRE TITRE

PARTENAIRES PREMIUM

PARTENAIRES OFFICIELS

PARTENAIRES TECHNIQUES

EQUIPEMENTIERS