27. května 2022

Po dvojím bodovém zisku z minulého víkendu chtěli Fernando i Esteban úspěšně zahájit víkend v suchých a horkých podmínkách Monackého knížectví.

 

Fernando v prvním volném tréninku zajel 28 kol a s nejlepším časem 1 min. 15,749 s se zařadil na třinácté místo. Esteban zajel po 24 kolech na 3,337 km dlouhém okruhu čas 1 min. 16,315 s.

 

Ve druhém volném tréninku oba jezdci splnili svůj jízdní plán na náročné trati lemované Armco bariérami. Začali jízdami na pneumatikách se středně tvrdou směsí a následně na měkké směsi mezi krátkým zdržením při červené vlajce. Produktivní pátek završili oba jezdci jízdou plnou nádrží, přičemž Esteban zkoušel pneumatiky se středně tvrdou směsí a Fernando s měkkou směsí.

 

Esteban Ocon:

 

„Je skvělé opět jezdit v Monaku a objevovat výzvy, které tyto nové vozy přinášejí na tak specifické trati, jako je tato. Je jasné, že musíme ještě něco zlepšit, abychom se o víkendu dostali tam, kam výkonnostně chceme. Dnes jsme se hodně naučili s různými konfiguracemi vozů a nyní nás čeká spousta práce přes noc, abychom byli v lepší pozici pro zítřek. Bude důležité, aby se nám to povedlo, protože víme, jak je kvalifikace v Monaku klíčová. Ještě mě toho čeká hodně, takže se těším na další trénink zítra odpoledne.“

 

Fernando Alonso:

 

„Monako se vždy liší od ostatních tratí, protože musíte získat jistotu ve voze. FP1 byla z naší strany trochu chaotická, ale ve FP2 jsme začali vůz dostávat do správných kolejí. Ještě nás toho čeká hodně, protože jsme se tu a tam setkali s nekonzistentním vyvážením, které musíme napravit. Také se snažíme lépe porozumět pneumatikám pro kvalifikaci, protože hlavním víkendovým cílem je samozřejmě získat dobrou pozici na startovním roštu. Před námi je ještě kus práce, ale vždycky je výjimečné jezdit tady s velkým množstvím adrenalinu v každém kole.“

 

Pat Fry, hlavní technický ředitel:

 

Víkendová Velká cena Monaka vždy představuje pro vozy, jezdce a inženýry jedinečnou výzvu. Dnešní trénink byl určitě náročný, zejména pro nové vozy 2022, kde je potřeba vybalancovat konfiguraci vozu v malém optimálním okně. Fernando byl dnes se svým vozem o něco spokojenější než Esteban, takže máme určitá data, která musíme zpracovat, abychom pochopili rozdíly. Stejně jako všechny týmy se musíme dále učit, jak používat pneumatiky při jízdě s plnou nádrží. Celkově to nebylo zrovna jednoduché, ale věříme, že se nám podaří projít data a přijít před zítřejší kvalifikací na zlepšení. Víme, že pozice na startovním roštu je často klíčem k úspěšnému víkendu.“