10. dubna 2022

Esteban nasbíral body v každém dosavadním závodě této sezóny a je sedmý v Poháru jezdců. Tým je zatím pátý v Poháru konstruktérů. Esteban si užil dobrý a stabilní závod, když se se strategií jedné zastávky v 17. kole pro výměnu středních pneumatik za tvrdé propracoval z osmé pozice na startovním roštu na sedmé místo pod šachovnicovou vlajkou. Po velkém úsilí mechaniků při přípravě vozu A522 s číslem 14 se Fernando rozhodl otočit plán a vyměnit tvrdé za střední, což se v polovině závodu na 58 kol zdálo ještě slibné. Špatně načasovaný safety car, který měl odstranit incident ve 24. kole, však Španělovi sebral vítr z plachet a znamenal, že vidina na bodový zisk se postupně rozplynula. Ve 39. kole zajel pod virtuálním safety carem do boxů pro střední pneumatiky, které však vydržely jen do 53. kola, takže byl nucen do boxů zajet znovu. Tým se za dva týdny chystá do Imoly, kde bude chtít navázat na dobře rozjetou kampaň roku 2022.

 

Esteban Ocon, startoval z : P8, dokončil na : P7

 

“ Tento víkend pro nás skončil smíšenými pocity. Sedmé místo v závodě je samozřejmě slušný výsledek, zejména po tak pro mě náročném víkendu. Včera jsme neměli svůj nejlepší den a to se určitě podepsalo na tom, jak to dnes všechno dopadlo. Musíme se z těch posledních pár dnů hodně poučit, protože vidíme, že máme ještě další potenciál, který můžeme zužitkovat. Celkově jsem ve třech ze tří závodů bodoval a z Austrálie odjíždím spokojen s tím, jak jsem zahájil sezónu. Mám do závodění obrovskou chuť a moc se těším na další. ”

 

Fernando Alonso, startoval z : P10, dokončil na : P17

 

“ Abych byl upřímný, jsem z tohoto víkendu rozčarovaný. Je těžké přijmout tento výsledek po vší té smůle, kterou jsme měli v Saudské Arábii a pak znovu tady v Melbourne. Dneska to vypadalo dobře a mysleli jsme si, že by z toho mohlo být šesté místo. A před včerejším problémem v kvalifikaci byly ve hře dokonce i stupně vítězů. Strategie dnes byla dobrá a z vozu na tvrdých pneumatikách jsem měl dobrý pocit. Tempo jsme měli, když všichni kolem nás zastavovali na středních pneumatikách, ale pak safety car celé pole přeskupil náš závod prakticky ukončil. Předjíždění bylo dnes obtížné, a to zejména s vláčkem monopostů s DRS ke konci závodu. V tomto vláčku jsme opotřebovávali střední pneumatiky, takže jsme museli znovu do boxů. Do konce sezóny zbývá ještě dvacet závodů a doufejme, že se v ní štěstí přikloní i na naši stranu !“ Laurent Rossi, generální ředitel Alpine :   Z dnešního výsledku jsme celkově zklamaní, nicméně tato naše nespokojenost je dobrým znamením, protože je důkazem toho, jak daleko jsme jako tým pokročili. Víme, že oba naše vozy měly dnes rychlost a potenciálně i vyhlídky na mnohem lepší výsledek, ale závodní víkend se prostě nevyvíjel k našemu prospěchu. Ukázalo se, že je trať velmi obtížná pro předjíždění, zejména ve srovnání s předchozími dvěma závody, a také jsme věděli, že sobotní kvalifikace bude ve výsledku nedělního závodu hrát velkou roli. Vzhledem k tomu, že naše vozy startovaly z osmého a desátého místa, bylo náročné se z těchto míst propracovat dopředu. Po slibném začátku byl safety car nešťastný zejména pro Fernanda, který dobře zvládal nenápadnou, ale účinnou obrácenou strategii přechodu z tvrdých pneumatik na střední. Celkově jsme ukázali, že jsme konkurenceschopní, a budeme i dále stavět na našem dobrém základu, zejména tím, že do nadcházejících závodů přijdeme s několika vylepšeními, která nám umožní probojovat se na startovním roštu ještě výše. K tomu budeme dále pracovat na konzistenci, abychom se s oběma vozy dostali na bodované pozice. Věřím, že všichni v Enstone a ve Viry budou pokračovat v tvrdé práci a posunou tento tým zaslouženě vpřed. Budeme mít šanci to ukázat příště, až budeme opět závodit v Evropě v Imole. Náš tým je velmi dobře připraven a nyní je na nás, abychom si udrželi vysokou motivaci v tomto mistrovském klání.“