2. 4. 2023
2. dubna 2023
BWT Alpine F1 Team odjíždí z Melbourne bez bodů po Velké ceně Austrálie provázené řadou incidentů, během kterých byla třikrát vyvěšena červená vlajka a třikrát se startovalo pevným startem.
Pierre Gasly absolvoval většinu závodu na pátém místě a rovnocenně se svými soupeři usiloval o umístění na stupních vítězů. Do posledních kol se na bodovaných pozicích pohyboval také Esteban Ocon, který se probojoval do čela. Podařilo se mu mimo jiné skvělým manévrem v 9. zatáčce předjet Oscara Piastriho, ovšem poté se objevila červená vlajka kvůli nárazu vozu Haas Kevina Magnussena do stěny.
Do konce závodu tak zbýval sprint na dvě kola od pevného startu. Při třetím odpoledním restartu vyjel Pierre v první zatáčce ze stopy, což si vynutilo nestabilní nájezd zpět na trať. Esteban chtěl využít silného výjezdu z první zatáčky a nešťastně se dostal do kontaktu se zadní částí Pierrova vozu, když oba jezdci na výjezdu z druhé zatáčky nabrali rychlost. V důsledku střetu obou vozů museli oba jezdci ze závodu odstoupit.
Do té doby Pierre vyměnil pneumatiky s měkkou směsí za tvrdou směs pod první červenou vlajkou v sedmém kole pro Alexe Albona ze stáje Williams s cílem dojet do konce závodu, zatímco Esteban zajel se stejným cílem do boxů ve druhém kole pro tvrdou směs za safety carem pro odstavené Ferrari Charlese Leclerca.
Esteban Ocon – odstartoval z P11, dokončil na P14: „Je opravdu škoda, že oba vozy dnešní závod nedokončily, zvláště poté, co celý víkend předváděly vynikající tempo. Měli jsme na to, abychom se utkali se stroji Ferrari a Aston Martin, takže odjet s prázdnou je pro nás hodně těžké. Opětovný start na konci byl velmi chaotický a všechno šlo hrozně rychle. Srážka s Pierrem byla nešťastná a jsem rád, že jsme oba v pořádku. Už jsme si o tom promluvili, jsme v pohodě a nic si nevyčítáme. Oba se už těšíme na další závod a celý tým bude chtít tento víkend hodit za hlavu.“
Pierre Gasly – odstartoval z P9, dokončil na P13: „Z výsledku dnešního závodu jsem hodně zklamaný. Většinu závodu jsme byli na pátém místě, pronásledovali jsme Carlose [Sainze] na čtvrtém místě a předvedli jsme opravdu dobré závodní tempo. Být tak blízko zisku deseti bodů a nakonec odjet bez jediného je pro nás hořké. Nyní se musíme soustředit na pozitiva, tedy na to, jak jsme zvládali náš závod a jak jsme dokázali bojovat s našimi soupeři před námi. Jsem rád, že já i Esteban jsme po incidentu v pořádku. Jako tým půjdeme dál a budeme se soustředit na další závod.“
Otmar Szafnauer, šéf týmu: „I když je zklamáním, že odsud odjíždíme s nulou, můžeme být s dnešním výkonem našich vozů spokojeni a pozitivně naladěni. Ukázali jsme, že se dokážeme vyrovnat našim blízkým soupeřům a dotahovat se na ně s našimi vozy a být razantní, když na to přijde. Pierre dnes jel velmi dobře, většinu závodu se pohyboval na pátém místě a bojoval o stupně vítězů spolu s Mercedesem, Aston Martinem a Ferrari. Musíme si z toho vzít to pozitivní a využít to jako motivaci do budoucna. Esteban měl určitě smůlu na vývoj událostí na začátku závodu, ale odvedl dobrou práci, když se díky několika promyšleným předjížděcím manévrům probojoval zpět na body. Srážka obou našich vozů při třetím pevném startu byla nešťastná a jsem rád, že oba jezdci jsou vzhledem k povaze incidentu v pořádku. Půjdeme kupředu a tyto těžké chvíle tým stmelují. Už se těšíme do Baku, kde se plánuje upgrade.“