19. června 2022

Fernanado startující z druhého místa na startovním roštu, což byla jeho nejlepší kvalifikace za deset let, se vypořádal s podezřením na únik vzduchu u svého vozu a získal dva body, přičemž Esteban sehrál týmovou hru a dovedl svého týmového kolegu na cílovou čáru, a kompenzoval tak ztrátu Španěla na rovince a umožnil mu v závěrečných fázích využít DRS.

 

Díky dnešnímu zisku deseti bodů tým zůstává na desátém místě v Poháru konstruktérů, osm bodů za McLarenem.

 

Fernando si užil čistý výjezd ze startovní pozice a udržel své druhé startovní místo i na okruhu. Esteban se dokázal posunout na šestou pozici. Fernando zůstal na trati i po prvním ze dvou zásahů virtuálního safety caru (VSC) v devátém kole, přičemž druhý zásah v 19. kole byl bohužel načasován tak, že Fernando projel kolem vjezdu do boxů a propásl možnost zastavit. Esteban měl možnost využít druhý zásah VSC, když zajel do boxů a vyměnil pneumatiky za tvrdé.

 

Fernando nakonec přezul pneumatiky ve 28. kole a dostal se na sedmé místo, než safety car ve 49. kole umožnil týmu dvojitou zastávku, kdy oba vozy přezuly na střední pneumatiky k závěrečnému 18kolovému sprintu k šachovnicové vlajce. Fernandovi v důsledku podezření na únik vzduchu chybělo dostatečné tempo a Esteban s ním takticky dojel až do cíle a umožnil mu využít DRS. Když odjelo Ferrari Charlese Leclerca, dokázali se Esteban a Fernando ubránit Valtterimu Bottasovi a získat na konci závodu na 70 kol šesté a sedmé místo, než byl Fernando po projetí cíle penalizován, což přidalo k jeho času pět sekund.

 

Esteban Ocon, startoval z P7, dokončil na P6:

 

S dnešním výsledkem a ziskem osmi bodů jsem velmi spokojen. Tým odvedl skvělou práci co se týče vozu a strategie, a celkově vše dobře zvládnul. Opouštíme Kanadu s dobrými body pro tým a s tím, že jsme učinili velký krok kupředu v Poháru konstruktérů. Jsem rád, že jsem na konci mohl pomoci Fernandovi s DRS, aby udržel Valtteriho [Bottase] za sebou. Stále máme co probírat a zjišťovat co se týče průběhu víkendu, ale důležité je udržet si tento trend a odvádět dobrý výkon i v dalších závodech.

 

Fernando Alonso, startoval z P2, dokončil na P9:

 

Myslím, že tento víkend jsme si zasloužili lepší místo než deváté, ale nakonec je stále dobré, že oba vozy vybojovaly body. Nakonec jsme přišli o velkou příležitost bojovat o umístění na stupních vítězů, protože jsem cítil, že tempo jsem na to měl. Hodně nám uškodilo špatné načasování VSC těsně před naší první zastávkou v boxech. V době jeho použití jsem byl na hlavní rovince a když skončil, nestihl jsem už možnost zastavit v boxech. Následně jsme měli od 20. kola problém s motorem, který jsme se pokoušeli zvládnout. Vůz jsme ze závodu nestáhli a k obraně před dotírajícími jezdci jsme využili DRS, protože na rovinkách jsme ztráceli hodně času. Je to zklamání, obzvláště po včerejším předvedeném výkonu, ale budeme se soustředit na Silverstone, pokusíme se vyřešit naše problémy se spolehlivostí a získat další body.“

 

Otmar Szafnauer, šéf týmu:

 

Tým odjíždí z Kanady s pocitem hrdosti po získání dobrých bodů v dnešním závodě, v němž Esteban dojel na šestém a Fernando po následné penalizaci na devátém místě. I po tak silné sobotě jsme dnes vstoupili do závodu s realistickými očekáváními a věděli jsme, že absolutním cílem bylo získání více bodů s oběma vozy a zachování nastaveného vývoje v poháru. Fernando měl bezpochyby velkou smůlu s načasováním nasazení obou VSC v časných fázích závodu a měl také menší problém s vozem, což mu bránilo v lepším umístění. Esteban využil dobrého startu do závodu a uskutečnil svůj plán postoupit na konci na šesté místo, a svou chytrou týmovou jízdou umožnil Fernandovi využít v závěrečných fázích DRS, což byl klíč k ubránění našich konečných pozic. Tento víkend jsme předvedli své schopnosti a těšíme se na další vylepšení vozu pro příští kolo s cílem bojovat o ještě lepší umístění na startovním roštu.“