1. července 2022

Tým BWT Alpine F1 Team dnes při přípravě Estebana Ocona a Fernanda Alonsa na víkendovou Velkou cenu Anglie s pátečním tréninkem v Silverstone představil nový vzhled vozu A522.

 

Tým, jehož tým pro podvozek sídlí v Enstone, Oxfordshire, pouhých 40 km od Silverstonu, na tento víkendový závod – desátý v sezóně – představil novou podlahu a novou horní karoserii a přináší vizuální změny vozu A522.

 

Déšť těsně před prvním volným tréninkem ve 13:00 hodin místního času zmařil veškeré plány na slušnou jízdu a získání důležitých údajů o nových modernizacích. Ani jeden z jezdců nezajel v průběhu tréninku konkurenceschopný čas na kolo.

 

Podmínky pro druhý volný trénink byly mnohem lepší a Esteban i Fernando jeli při svých zahajovacích jízdách na měkkých pneumatikách. Fernando dokončil tuto část na šestém místě s časem na kolo 1 min 29,695 s, zatímco Esteban, po malém zpoždění v jeho programu, skončil na dvanáctém místě s časem 1 min 30,238 s.

 

Zítra bude tým při třetím volném tréninku ve 12:00 hodin místního času a kvalifikaci v 15:00 hodin pokračovat ve zjišťování, jak fungují nová vylepšení na tomto náročném okruhu v Silverstone, kde se dosahuje vysokých rychlostí.

 

Esteban Ocon: 

 

„Na této ikonické trati před tolika nadšenými fanoušky, kteří nás celý den povzbuzovali, je vždy radost jezdit. Co se týče nás, naše jízdy při FP1 byly velmi omezeny kvůli počasí, takže bylo fajn moci odjet pár dalších kol v odpolední části. Ke konci druhého tréninku se nám však udělala malá prasklina v karoserii, a tak jsme pak už raději jezdili bezpečně a nesnažili se příliš tlačit na pilu. Tento víkend jsme přijeli s několika vylepšeními vozu, takže pro nás bylo zásadní zjistit, jak si dnes vůz vedl. Rád bych opět poděkoval všem v továrně, kteří tak tvrdě pracovali, aby připravili tato vylepšení na náš domácí závod. Předběžné údaje napovídají, že fungují dobře a těšíme se, že zítra díky nim získáme ještě více výkonu.“

 

Fernando Alonso: 

 

„Při dnešním FP1 na mokru, které bránilo jakékoli smysluplné jízdě, to bylo pro všechny hodně obtížné. Abychom vše vyzkoušeli při pořádné jízdě, měli jsme před sebou už jen FP2 a myslím, že musíme udělat další vyhodnocení, aby zde v Silverstonu bylo vše připraveno. Rádi bychom měli o něco více hodin na trati, ale podmínky mají všichni stejné! Dnes večer musíme zvládnout něco navíc, abychom byli na zítřejší závěrečný trénink a kvalifikaci v co nejlepší pozici.“

 

Matt Harman, technický ředitel:

 

„Tento víkend jsme si s sebou přivezli pár vylepšení, hlavně v oblasti podlahy a karoserie, která pro vůz A522 znamenají určitou vizuální změnu. Hlavní změny na podlaze jsou v okolí tunelu difuzoru a na okrajích, zatímco v horní části karoserie jsou vystouplejší vzduchové kanálky, abychom vylepšili proudění vzduchu do zadní části vozu. Bylo vzrušující sledovat vývoj těchto nových dílů a poté je dnes vidět na voze a všem, kdo se podíleli na tom, aby bylo vše včas hotovo, patří uznání. Co se týče jízd na trati, dnes dopoledne bylo za těchto smíšených podmínek spíše více zastavení a rozjezdů, a s tak malou šancí něco se dozvědět o chování vozu jsme nechtěli příliš riskovat. Co se týče druhého tréninku, mohli jsme uskutečnit jízdy na suchu, které nám poskytly dostatek údajů k provedení určitých vyhodnocení pro zítřejší jízdy. Nyní pečlivě analyzujme modernizované prvky a údaje k ověření specifikací našeho vozu pro zítřek.“