11. září 2022

Tým BWT Alpine F1 Team z dnešní Velké ceny Itálie odjel bez zisku bodů. Esteban Ocon dojel na jedenáctém místě a Fernando Alonso z dnešního závodu v Monze odstoupil.

 

 

Fernando odstoupil v 31. kole s podezřením na problém s tlakem vody, když se pohyboval na bodované pozici. Tým zůstává na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů a míří do zámořské části sezóny, která začíná za tři týdny v Singapuru.

 

 

Esteban Ocon, startoval z P14, dokončil na P11: Dnes to byl složitý závod a je samozřejmě zklamáním, že jsme nakonec skončili jen jedno místo od bodované pozice. Vůz fungoval dobře a měli jsme dobré závodní tempo, které jsme však nebyli schopni předvést kvůli provozu před námi. Musíme se opět soustředit na zbývající závody počínaje Singapurem a maximálně je využít. Těším se na malou přestávku, abych se zotavil ze třech víkendových závodů po sobě a plně se připravil na závody v zámoří, kde se budeme snažit dostat oba vozy zpět na body v našem boji o čtvrté místo v Poháru konstruktérů.“

 


Fernando Alonso, startoval z P6, nedokončil: „Dnes to byl náročný závod a zdálo se, že na rovinkách máme problém udržet tempo s vozy před námi. Poté jsme museli vůz odstavit s podezřením na problém s tlakem vody, ale ještě musíme prošetřit, proč k tomu došlo. Bojovali jsme v první desítce a doufal jsem, že bychom mohli být na šachovnicové vlajce na bodech, ale dnes se tak nestalo. Byly to dlouhé tři týdny; tým pracoval velmi tvrdě a zaslouží si krátkou přestávku. Dobrou zprávou je, že v souboji s McLarenem o čtvrté místo stále vedeme, takže do Singapuru jedeme s cílem být opět v nejlepší desítce.“

 


Otmar Szafnauer, šéf týmu: „Určitě jsme zklamaní, že jsme v dnešní Velké ceně Itálie nezískali body, když Esteban skončil těsně pod bodovaným umístěním jedenáctý a Fernando odstoupil ze závodu z dobré pozice. Vypadá to, že jsme u jeho vozu ztratili tlak vody, což znamenalo, že musel zastavit, a my provedeme obvyklé šetření, abychom zjistili příčinu a našli řešení pro budoucnost. Co se týče Estebana, během druhé části se dostal do silné pozice – jezdil o vteřinu na kolo rychleji než jezdci před ním – a kdyby na konci závodu nevyjel Safety car mohl bojovat o body. Je škoda, že závod neskončil pod zelenou vlajkou, a jsem si jistý, že můžeme najít lepší způsoby, jak zlepšit podívanou na závody v těchto situacích. Jako tým bychom se měli zamyslet nad pozitivy, a pokud se podíváme na všechny tři soutěžní víkendy, získali jsme 26 bodů, což je dobrý výkon a pro šampionát velmi cenný. Do Singapuru se koncem měsíce vrátíme silní. Náš vůz čekají další vylepšení.“