31. července 2022

Tým BWT Alpine F1 Team vstupuje do letní přestávky Formule 1 na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů po získání šesti bodů v dnešní Velké ceně Maďarska, kdy Fernando skončil na osmém místě a Esteban na devátém.

 

V Budapešti to byl těžce vybojovaný 70kolový závod, kdy oba jezdci dodržovali strategii jedné zastávky se středními a tvrdými pneumatikami. Po pozdním virtuálním Safety caru musel Esteban v posledním kole bojovat, aby se udržel za Sebastianem Vettelem, kterého na šachovnicové vlajce dokázal porazit o 0,1 sekundy.

 

Oba jezdci začínali na středních pneumatikách a na startu ztratili několik míst. Do 12. kola již vjížděl Esteban osmý a Fernando devátý. Fernando zajel do boxů jen jednou ve 21. kole, kdy vyměnil pneumatiky za tvrdé, Esteban zajel do boxů o dvě kola později a udělal totéž.

 

Od této chvíle byla klíčová trpělivost, aby tato jediná zastávka stačila až do cíle. Díky tomu, že Fernando jel v dobrém tempu, tým ve 41. kole vyměnil pozice a Fernando v první zatáčce předjel Estebana. Oba jezdci zvládli své druhé části závodu dobře a dokončili jej na osmém a devátém místě.

 

Esteban Ocon, startoval z P5, dokončil na P9: „Jsme moc rádi, že jsme dnes získali body s oběma vozy. To je vždy pozitivní, obzvláště před přestávkou v závodní sezóně. Nemyslím si, že jsme náš potenciál během závodu využili na maximum a s týmem probereme, co můžeme udělat pro další zlepšení. Dnešní strategie jedné zastávky v boxech byla náročná, ale dokázali jsme díky ní získat body, byť jsem v posledním kole jsem musel tvrdě odrážet útok Seba [Vettela]. Do přestávky ale stále směřujeme na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů a během několika týdnů budeme chtít náš náskok ještě zvýšit. Jsem hrdý na to, jakých zlepšení výkonu náš tým dosáhl během několika posledních měsíců a naším cílem bude pokračovat po zasloužené přestávce v této vzestupné tendenci.“

 

Fernando Alonso, startoval z P6, dojel na P8: „Dnešní závod byl těžký a máme velkou radost, že jsme v cíli získali dvojitou porci bodů. Zvládli jsme se sice vyhnout v prvním kole dalším vozům v přeplněné první zatáčce, ale pár pozic jsme tam ztratili. Pak jsme se soustředili hlavně na naše závodní tempo a chtěli jsme, aby strategie jediné zastávky v boxech a obutí tvrdých pneumatik zafungovala. Neměli jsme pro závod na výběr dvě střední směsi. Namísto toho jsme si nechali maximální možnost výběru pneumatik na sobotní kvalifikaci. Díky našemu včerejšímu tempu jsme se dnes cítili dosti optimisticky a čekali jsme lepší výsledek. Celkově vzato jsme však před přestávkou stále před stájí McLaren, takže si tým připsal dobrý výsledek. Potřebujeme jen nadále bodovat jako dnes a doufejme, že tato konzistentnost bude naší silnou stránkou v souboji o čtvrté místo v Poháru konstruktérů.“

 

Otmar Szafnauer, ředitel týmu: „Po získání šesti bodů v dnešní Velké ceně Maďarska zůstává tým před letní přestávkou na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů. To je samo o sobě velký úspěch a dává nám to příležitost opravdu se soustředit, abychom mohli pokračovat v úsilí a útočit i po zbytek roku, až se příští měsíc vydáme do Belgie. Dnešní závod s tolika různými strategiemi v závodním poli byl pro nás dosti zrádný. U obou vozů jsme se rozhodli využít jednu zastávku v boxech, což znamenalo, že jsme museli být v obou částech na středních a tvrdých pneumatikách poměrně opatrní, abychom měli jistotu, že dojedeme k šachovnicové vlajce v dostatečném tempu. V závěru jsme odvedli dobrou práci, protože jsme za námi udrželi některé další jezdce, kteří měli k dispozici dvě zastávky, a kteří na čerstvějších pneumatikách silně doráželi. Jako vždy si závod vyhodnotíme, abychom zjistili, co můžeme příště zlepšit. Jakmile se koncem srpna vrátíme k závodění, budeme připraveni v tomto zajímavém souboji pokračovat. Celý tým si nyní po náročné sezóně zaslouží přestávku a jsem si jistý, že opět načerpáme dosti energie, abychom pokračovali v další části sezóny.“