30. října 2022

Tým BWT Alpine F1 Team si z dnešní Velké ceny odvezl čtyři body. Esteban skončil po náročném odpoledni na Autodromu Hermanos Rodriguez osmý. Fernando odstoupil šest kol před koncem kvůli závadě válce.

 

 

Před Fernandovým nešťastným odstoupením to vypadalo na sedmé až osmé místo, přičemž Esteban se v závěru závodu potýkal s problémy s chlazením.

 

 

Oba jezdci odstartovali rychle, Fernando se dostal před Landa Norrise a Valtteriho Bottase a udržel si sedmé místo a Esteban na konci prvního kola předjel McLaren č. 4 na deváté pozici.

 

 

Esteban zajel ve 34. kole do boxů pro tvrdé pneumatiky, aby dojel do konce závodu na 71 kol. Ve 42. kole si pro tvrdé pneumatiky zajel i Fernando. Po zastávce se Fernando udržel na sedmém místě, Esteban byl osmý po skvělém a razantním průjezdu první zatáčkou, kde se dotáhl na Bottase.

 

Fernando přišel v 52. kole o válec a s nedostatečným výkonem se snažil vypořádat až do odstoupení v 65. kole. Esteban se držel na sedmém místě, ale dostihly jej problémy s chlazením, což je v Mexiku známý problém kvůli vysoké nadmořské výšce. V 60. kole jej předjel Daniel Ricciardo. V cíli se nakonec musel spokojit s osmou příčkou.

 

 

Esteban Ocon, startoval z 10. místa, skončil na 8. místě: „Pro tým to byl dnes těžký závod. Před Fernandovým nešťastným odstoupením jsme měli nakročeno k důležitému dvojnásobnému bodovému zisku. Z mé strany jsme se v druhé polovině závodu potýkali s problémy s chlazením. Museli jsme to řešit, což znamená, že jsme se v závěru nedokázali vyrovnat tempu McLarenů a jen těsně jsme nedokázali využít Danielovu [Ricciardovu] časovou penalizaci. Získali jsme nějaké body, ale pokud chceme zůstat v šampionátu na čtvrtém místě, musíme zajistit, aby se tyto problémy neopakovaly.“

 

 

Fernando Alonso, startoval z 9. místa, nedokončil: „Bohužel jsme dnes po silném startu a dobrých stintech nedokázali závod dojet. Přitom jsme měli nakročeno k zisku dobrých bodů. V obou stintech jsem se cítil velmi rychlý, nejprve na středních a poté na tvrdých pneumatikách. Osmnáct kol před koncem jsme však přišli o válec v motoru, což nás nakonec i přes veškerou snahu donutilo vůz odstavit. Austin a Mexiko pro mě byly dva velmi dobré víkendy a je škoda, že jsme nezískali body, které jsme si zasloužili. Před námi jsou ještě dva závodní víkendy a musíme se postarat o to, abychom v boji o čtvrté místo získali další body.“

 

 

Otmar Szafnauer, šéf týmu: „Tento závod byl vzhledem k jedinečným podmínkám v Mexico City vždy náročný a my odjíždíme zklamaní, že do cíle dojel pouze jeden náš vůz. Bohužel v 52. kole Fernandovi vypověděl službu válec a musel jet na pět válců, což znamenalo značný nedostatek výkonu, aby se udržel na bodovaných pozicích. Problém byl nakonec neudržitelný, a tak musel odstoupit. Esteban se poměrně záhy v závodě potýkal s problémy s chlazením, kdy musel použít techniku „lift and coast“, čímž obětoval drahocenný čas. Podařilo se mu s vozem dojet na osmém místě a získat pro tým cenné body. Víme, že klíčem v našem boji o titul bude spolehlivost, která nás po skvělých výkonech v posledních závodech zradila. Věřím, že se nám podaří tyto problémy do závěrečných dvou závodů sezóny napravit.