Alpine – NAŠE IKONY

NAŠE IKONY

V průběhu historie se značka Alpine opírala o obratnost založené na nízké hmotnosti. Každý z našich modelů se cítí jako doma na úchvatných horských silnicích, na kterých Jean Rédélé formoval svou legendární vizi. Neustálý vývoj vozů značky Alpine odráží okolní svět a vzdává hold zápalu Jeana Rédélého pro inovace.

Alt Image C29
AlpineA106
AlpineA106

A106 | 1955

V roce 1955 – v roce založení Alpine – byly tři vozy A106 při příležitosti premiéry našeho prvního sériového modelu nalakovány v barvách francouzské trikolóry – modré, bílé a červené. Svět motorsportu vzal útokem vůz na základě modelu 4CV s vylepšenou mechanikou, novou štíhlou karoserií ze skelných vláken a exotickou pětistupňovou převodovkou, po níž následovala ještě výkonnější edice A106 Mille Miglia.

Alpine A108

A108 | 1958

O tři roky později přichází model A108 jako okouzlující berlinette a kabriolet s výkonnějším motorem. Jde o náš první vůz vyrobený geniálníma rukama Amédéa Gordiniho, kterému se díky jeho schopnostem efektivního ladění přezdívalo „mechanický kouzelník“. Vůz provázal rané karosářské aktivity značky Alpine s mainstreamovou výrobou a připravil půdu pro výrobu našeho vůbec nejslavnějšího modelu.

Alpine A110
Alpine A110

A110 | 1962

Srdce značky Alpine začalo skutečně tepat v roce 1962 na pařížském autosalonu, kde se poprvé představila naše nová berlinette A110. Evoluce modelu A108, jeho větší sklo a zdokonalené komponenty demonstrovaly naši rostoucí technickou vyspělost. V průběhu čtrnáctiletého života modelu se jeho výkon neustále zvyšoval, přičemž soutěžní verze získávaly na světových rallye tratích spoustu trofejí.

Alpine Interlagos

INTERLAGOS

Celosvětová obliba značky Alpine se potvrdila zahájením licenční výroby modelu A108 v Brazílii, kde společnost Willys-Overland prodávala tři různé typy karoserií pod názvem Interlagos, který odkazoval na závodní dráhu v São Paulu. V letech 1962 až 66 bylo vyrobeno celkem 822 vozů, které přenesly uměleckou krásu evropských karosáren na nový trh.

Dinalpin

DINALPIN

Tato globální mentalita se ještě prohloubila po získání licence na výrobu Alpine A110 v Mexiku pod značkou Dinalpin. Celkem se prodalo 693 vozů v karosářských provedeních berlinetta, kupé a kabriolet.

Alpine A310
Alpine A310
Alpine A310

A310 | 1971

V roce 1971 představila Alpine revoluční model A310, který pod zcela odlišnou karoserii, navrženou slavným ilustrátorem Marcelem Béligondem, umístil dozadu stejný motor, který poháněl jeho sourozence A110. Prověřený motor Renault doznal vylepšení díky našim zkušenostem s obratností a stylem vhodným pro malý supersportovní vůz. Ještě zajímavější verze V6 umožnila vozu naplno využít jeho potenciál – na rychlostních zkouškách rallye i na silnici.

Alpine GTA
Alpine GTA
Alpine GTA

Alpine GTA | 1985

V roce 1984 jsme tento recept vylepšili uvedením modelu Alpine GTA – delší, širší a aerodynamičtěji remake předchozího hranatého modelu A310. Zvětšil se prostor pro cestující a došlo ke zefektivnění našeho výrobního procesu v Dieppe. Vznikl tak skutečně moderní sportovní vůz s lehkou karoserií, která mu propůjčila náskok před tradičnějšími soupeři. Představili jsme také motor V6 Turbo, který se objevil pod kapotou ikonické edice GTA Le Mans.

Alpine A610
Alpine A610
Alpine A610

A610 | 1991

Tento koncept se znovu rozvíjel v roce 1991, kdy jsme uvedli na trh model A610. Tvarem se sice podobal předchozímu modelu GTA, ale vylepšení se kromě oken dočkaly všechny části vozu. Výkon vzrostl na 250 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h se podařilo stáhnout pod šest sekund, čímž se tento vůz stal nejrychlejším modelem Alpine své doby. Tento vůz navíc disponoval nezbytným atributem supersportovních vozů 90. let – výklopnými světlomety.

Objevujte dál